تبلیغات آنلاین و آفلاین
امروزه در بازار رقابتی که ایجاد شده است تبلیغات جزو جدا نشدنی از کسب وکار است. تبلیغاتی مانند بیلبورد، تراکت، کارت ویزیت، سالنامه و همچنین تبلیغ در اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و وبسایتها. اگر مدیران و صاحبان کسب وکار برای تبلیغات هزینهای پرداخت نکنند شکست خورده و از بازار رقابتی خارج میشوند.
تبلیغات آفلاین چیست؟
به هرگونه تبلیغی خارج از فضای مجازی و اینترنت گفته میشود. تراکت، بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی جزوی از تبلیغات آفلاین هستند.
هدف تبلیغات آنلاین:
از تبلیغات آفلاین برای برندینگ و آگاهی مردم از کسب و کار استفاده می شود که منجرب به خرید در همان زمان نمیشود بلکه برای نمایش قدرت و بزرگی مجموعه استفاده میشود.
مزایای بازاریابی آفلاین:
- به صورت فیزیکی قابل لمس و مشاهده است. مانند کارت ویزیت، بروشور، کتابچه، سالنامه، تقویم و…
- ایجاد فرصت گفت و گو رو در رو و پرسش و پاسخ حظوری برای افراد ایجاد میکند.
- در ذهنها هک میشود. افراد در حال مطالعه تبلیغات افلاین دارای تمرکز بیشتری هستند در نتیجه تبلیغ اثرگذاری بیشتری دارد و در ذهن مخاطب میماند.
- بازاریابی آفلاین به خوبی با بازاریابی آنلاین ترکیب میشود نتیجه شگفت انگیزی ارائه میدهد.
معایب تبلیغات آفلاین:
- قابل اندازه گیری نیست. مشخص نمیشود که از چه کانالی بیشتر جذب مخاطب داشتهاید
- پرهزینه است.
- برای نتیجه گرفتن نیاز به زمان زیادی است.
تبلیغات آنلاین چیست:
تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت برای هر گونه تبلیغ از کسب و کار و محصول را تبلیغ آنلاین میگویند.
مزایای بازاریابی آنلاین:
- قابل اندازهگیری و تحلیل و تجزیه است.
برای تحلیل از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند گوگل انالیتیکس، گوگل کنسول و… استفاده میشود.
- مقرون به صرفه است وبا هزینهای کم قابل اجرا میباشد.
- دارای مخاطبین هدف بسیاری است. در پلتفرمها و شبکه های مختلف مانند وبسایت، شبکههای اجتماعی، لینکدین، فیسبوک و … میتوان مخاطبین هدف بدست آورد.
- برندینگ وسیع میتوان انجام داد.
معایب بازاریابی آنلاین:
- وابسته به فناوری، اپلیکیش و برنامهها است.
مثلا با فیلتر شدن اینستاگرام بسیاری از کسب وکارهای که فروش از طریق اینستاگرام داشتند مخاطبین خود را از دست دادند. یا افرادی که با خارج از ایران دادو ستد داشتند و از طریق واتساپ ارتباط برقرار میکردند الان ارتباط برایشان سختتر شده است.
- جدی نگرفتن و کم اهمیت شمردن تبلیغاتهای اینترنتی
ارگر در یک وبسایت مشغول خواندن مطلبی باشید و یا اینکه در سایتهای موزیک پاپآپها و بنرهای زیادی میبینید ولی توجه ویژهای به آنها نمیکنید.
- با مخاطبین خود به صورت فیزیکی در تماس نیستند.
- در تعاملات دوطرفه افراد چهره هم را نمیبینند.
- جلب اعتماد افراد سخت است. زیرا کلاهبرداریهای زیادی از طریق تبلیغات اینترنتی صورت میگیرد.
بازاریابی آنلاین و آفلاین یزدمدیا:
هر کدام از این نوع بازاریابیها اگر به درستی، با علم و دانش برنامهریزی و اجرا شوند قطعا بازدهی خوبی خواهند داشت.
مجموعه یزدمدیا به همراه تیم حرفهای خود با مطالعه و تحقیق در مورد نوع کسب و کار، مخاطبین هدف، نیازها، برتری برند به سایر رقبا، تحلیل رقبا و نحوه عملکرد آنها، میزان بودجهای که دارید و … مشخص میکند که کدام نوع بازاریابی برای کسب وکار شما مناسب است. سپس با طراحی استراتزی مشخص و دقیق شروع به طراحی کمپینهای مختلف و هدفمد میکند که دارای بازدهی باشد یزد مدیا از بازاریابی آنلاین و آفلاین به صورت ترکیبی نیز استفاده مینماید. مثلا از بیلبرد برای هدایت افراد به سمت سایت و اینستاگرام و یا اینکه از طریق سایت افراد را به مکان فیزیکی مجموعه هدایت میکند.
یزد مدیا به دلیل گستردگی ارتباطات و همچنین داشتن نیروهای باتجربه و متخصص از اتلاف هزینه کارفرما جلوگیری میکند.
در مورد تفاوت بازاریابی آنلاین و آفلاین، مزایا، معایب و چگونگی انتخاب هر کدام از آنها در این مقاله شرح داده شد. بسته به کسب و کار و نوع خدمات میتوان از هر روش جداگانه و یا به صورت ترکیبی استفاده کرد.
بدون دیدگاه