برندینگ و راه اندازی کسب و کار
امروزه برای دیده شدن در بازارهای دیجیتال باید از روشهای بازاریابی اینترنتی استفاده کرد. برند کسب و کارهای مختلف به واسطه بازاریابی آنلاین و ثابت قدم بودن در آن میتوانند از رقبای خود در این فضا پیشی بگیرند و به موفقیت برسند.
برندیگ دیجیتال چیست؟
برندسازی به تمام کارهای گفته میشود که انجام میدهید تا محصول و یا خدماتتان در ذهن مخاطب به خوبی سپرده شود.
میتوانید برندتان را به مخاطبین خود نمایش دهید و با بیان نکات مثبت و وجه تمایز محصول خود با سایر رقبا آنها را به خرید مشتاق نمایید. به عبارتی ساخت اعتبار جزء اساسی از مدیریت برند دیجیتال است.
مراحل برندسازی برای هر نوع از کسب و کار و محصول متفاوت است. مثلا مراحل برند سازی یک شرکت با یک محصول بسیار متفاوت است.
در دیجیتال برندینگ به جای اینکه روی یک محصول خاص تمرکز کنیم، ارزشهای برجسته شرکت بیان میکنیم. مثلا در برند سامسونگ نام برند سامسونگ برجسته است. نمیگویند لباسشویی سامسونگ خوب است بلکه در واقع گفته میشود که برند سامسونگ خوب است.
زمانی که مشتری محصولی را میخرد، برند در ذهن مشتری میماند.
کانالهای ایجاد برند:
- وب سایت
- لوگو
- پیام برند
- سئو
- شبکههای اجتماعی
- تبلیغات آنلاین
- بازاریابی محتوا
- اینفلوئنسر مارکتینگ
مزایای برندسازی:
برندسازی برای همه کسب وکارها به خصوص تازه تاسیسها و نوپاها باید انجام شود. بسیاری از کسب و کارهای نوپا با کم اهیت شمردن برندسازی به سرعت از بازار رقابتی حذف میشوند.
برندسازی برای کسب و کارها دارای مزایایی مانند ایجاد اعتماد در مشتریان، بازاریابی دهان به دهان و ایجاد وفاداری در مشتری میشود.
برندسازی کسب و کار با یزد مدیا:
مشخص کردن هدف از اولین و مهمترین مواردی است که در برند سازی باید توجه داشت. هدف از ساخت این برند چیست؟ قطعا بدون داشتن هدف هیچ رویکردی به انتها نمیرسد.
- تیم یزد مدیا با تشکیل جلسات مکرر با صاحبان کسب وکارها هدف را مشخص مینمایند. در ادامه با بررسی و تحلیل رقبا ویژگیهای برجسته و وجه تمایز خود نسبت به رقبا را مشخص و ارزشگذاری میکنند.
- گروه تحلیل و برسی یزد مدیا با مطالعه در حوره کسب و کارتان مخاطب هدف کسب و کار را مشخص تحلیل مینمایند که در چه گروه سن با چه جنسیتی و در گروهها و حوزهها فعالیت دارند.
- گروه گرافیست و کانتنت یزد مدیا شروع به طراحی المانهای مخصوص کسب وکار مانند نام برند، لوگو، رنگ سازمانی، فونت، استایل، صدای برند، شخصیت برند و تصویرهای ماندگار از برند در ذهن مخاطب را طراحی میکنند.
- و در انتها تیم حرفه ای یزد مدیا با بررسی تمام دادهها و اطلاعات به دست آمده شروع به طراحی استراتژی و نقشه راه برای رسیدن به هدف مشخص شده میکنند. مانند اجرای کمپینهای مختلف و شروع تبلیغات دیجیتال برای هر چه بهتر و دیده شدن برند.
وقتی برند موفقی برای کسبوکار خود بسازید، محصولاتتان در بین مردم جایگاه ثابتی پیدا میکند و به صورت تبلیغ دهانبهدهان به دیگران معرفی میشود. در این شرایط، زمان و هزینۀ بیشتری برای توسعۀ بخشهای دیگر خواهید داشت و میتوانید خلاقانهتر عمل کنید. به همین دلیل باید برندینگ را جدی بگیرید.
بدون دیدگاه