بازاریابی محتوا (کانتنت مارکتینگ) چیست؟
زمانی که برای کسب و کارمان محتوا نویسی ارزشمند و پر محتوایی در غالب وبلاگ، وبسایت، شبکههای اجتماعی و… انجام میدهیم به هر چه بیشتر دیده شدن محصول و حرفهای و قابل اطمینان بودن برندمان کمک بسیاری میکنیم.
کانتنت مارکتینگ:
در این نوع از بازاریابی با انتشار اطلاعات، آموزشها و مطالب رایگان به طور غیر مستقیم به فروش محصول خود میپردازیم.
با انتشار مطالب مفید و راهنمایی مخاطبین برای انتخاب بهترین موارد، محصول خود را در بین مطالب به عنوان بهترینها به صورت غیر مستقیم تبلیغ میکنیم و مخاطب را به خرید محصول خود راهنمایی میکنیم.
کانتنت مارکتینگ در سئو سایت تاثیر بسیاری دارد. با انتشار محتوای مناسب در شبکههای اجتماعی و وبسایت در نتایج جستجوی گوگل در رتبه بالاتری قرار میگیریم.
به این نکته توجه داشته باشیم که هر چه قدر در رتبههای بالاتر قرار داشته باشیم قطعا ارتباط با مشتریان و مراجعین بیشتری نیز خواهیم داشت و احتمال دیده شدن برند توسط افراد بیشتر میشود.
تفاوت تبلیغ و بازاریابی محتوا:
در تبلیغات محصول را بدون هیچ مقدمه چینی و به صورت یکباره و مستقیم در معرض نمایش قرار میدهیم و هدف فروش و یا دیده شدن برند است در کوتاهترین زمان.
- مانند تبلیغات بنری خرید کفش: در این نوع تبلیغ به طور مستقیم عکس، برند و قیمت محصول را ذکر میکنیم و مخاطب را به صفحه خرید هدایت مینماییم.
اما در بازاریابی محتوا با داشتن تقویم محتوایی و استراتژی مشخص به همراه انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی و سایت به طور غیر مستقیم افراد و مخاطبین را در شناخت برند و خرید محصول راهنمایی میکنیم.
پلتفرمهای نمایش محتوا:
- سوشال مدیا (شبکههای اجتماعی)
محتواهای مناسب با شبکههای احتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتوب، تلگرام، لینکدین، آپارت و…. تولید میکنیم و انتشار میدهیم.
در تولید محتوا از فیلم، عکس، متن و ترکیبی از اینها برای هر چه بیشتر و بهتر دیده شدن برند و محصول استفاده میکنیم.
- وبلاگ
انتشار مطالب آموزنده و همچنین آموزشهای رایگان به جذب بیشتر و ماندگاری برند در ذهن مخاطب کمک بسزایی دارد.
- ویدئو:
ویدیو مارکتینگ را جدی بگیرید!
امروزه ویدئو مارکتینگ در انتشار مطالب بسیار پر سرعتتر از سایر موارد است. زیرا افراد دیدن فیلم و کلیپ را به خواندن مطالب ترجیح میدهند. زیرا زمانی که برای یادگیری با فیلم صرف میشود بسیار کمتر از خواندن و یادگیری و درک مطلب است.
مراحل بازاریابی دیجیتال:
- هدف خود را از تولید و انتشار محتوا بدانید.
آیا قصد بیشتر دیده شدن برندتان را دارید ؟ و یا اینکه میخواهید محصولات بیشتری بفروشید؟ هدف اولین و مهمترین موردی است که ادامه مسیر به آن بستگی دارد.
- مخابین هدف خود را مشخص کنید.
مشخص کنید که برای چه گروهی از افراد در چه رده سنی و با چه جنسیتی قرار است محتوا تولید کنید. مخاطبین شما در چه گروه، صنف، پلتفرم و شبکه اجتماعی فعالیت دارند و علایقشان چیست.
برای مثال: آیا زن هستند یا مرد، پیر هستند یا جوان و نوجوان
اگر مخاطبینتان خانمها هستند نوشتن مطالبی درباره لازم یدکی ماشین و یا تعمیر لوازم الکترونیکی برایشان جذاب نیست و با انتشار مطالب در این حوزهها نمیتوانید جذب مخاطبی داشته باشید ولی اگر محتواهای در حوزه لوازم آرایشی و یا مراقبتهای پوستی تهیه نمایید قطعا نتیجه بخش خواهد بود.
- طراحی استراتژی و تقویم محتوایی:
با طراحی پلن و مسیر رسیدن به هدف و نیز با مشخص کردن ابزارهای مورد نیاز و زمان انتشار محتوا میتوانید شروع به کار کنید.
یزد مدیا برای بازاریابی محتوایی چه کاری انجام میدهد:
برای بازاریابی محتوایی مناسب و مفید نیاز به تیم قوی است. یزد مدیا با داشتن تیم حرفهای و خلاق خود میتواند شما را به مسیر و هدف دلخواه برساند.
تیم کانتنت مارکتینگ یزد مدیا متشکل از :
- نوسیندهها
- مدیر تولید محتوا
- کارشناس سئو
- سرپرست شبکههای اجتماعی
- گرافیستها
- عکاس و فیلمبردار
- موشن گرافیست
یزد مدیا با صرف زمان زیاد برای داشتن جلسات مکرر با تیم خود به ایده پردازی برای نوشتن مطالب، تهیه سناریو برای ساخت فیلم و عکس برداری و… میپردازد تا محتوای ناب، حرفهای و تاثیر گذار تولید کند. سپس طبق استراتژی طراحی شده و با توجه به تقویم محتوایی که تیم مارکتینگ آماده کرده است محتواها را در زمان و ساعتهای مناسب تعیین شده انتشار میدهد. با استفاده از ابزارهای مختلف مارکتینگ به تحلیل و آنالیز دادهها میپردازد و در هر چه بهتر بودن آنها تلاش میکند.
بدون دیدگاه