بازاریابی محتوا (کانتنت مارکتینگ) چیست؟

زمانی که برای کسب و کارمان محتوا نویسی ارزشمند و پر محتوایی در غالب وبلاگ، وبسایت، شبکه‌های اجتماعی و… انجام می‌دهیم به هر چه بیشتر دیده شدن محصول و حرفه‌ای و قابل اطمینان بودن برندمان کمک بسیاری می‌کنیم.

 

کانتنت مارکتینگ:

در این نوع از بازاریابی با انتشار اطلاعات، آموزش‌ها و مطالب رایگان به طور غیر مستقیم به فروش محصول خود می‌پردازیم.

با انتشار مطالب مفید و راهنمایی مخاطبین برای انتخاب بهترین موارد، محصول خود را در بین مطالب به عنوان بهترین‌ها به صورت غیر مستقیم تبلیغ می‌کنیم و مخاطب را به خرید محصول خود راهنمایی می‌کنیم.

کانتنت مارکتینگ در سئو سایت تاثیر بسیاری دارد. با انتشار محتوای مناسب در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت در نتایج جستجوی گوگل در رتبه بالاتری قرار می‌گیریم.

به این نکته توجه داشته باشیم که هر چه قدر در رتبه‌های بالاتر قرار داشته باشیم قطعا ارتباط با مشتریان و مراجعین بیشتری نیز خواهیم داشت و احتمال دیده شدن برند توسط افراد بیشتر می‌شود.

 

تفاوت تبلیغ و بازاریابی محتوا:

در تبلیغات محصول را بدون هیچ مقدمه چینی و به صورت یک‌باره و مستقیم در معرض نمایش قرار می‌دهیم و هدف فروش و یا دیده شدن برند است در کوتاه‌ترین زمان.

 

  • مانند تبلیغات بنری خرید کفش: در این نوع تبلیغ به طور مستقیم عکس، برند و قیمت محصول را ذکر می‌کنیم و مخاطب را به صفحه خرید هدایت می‌نماییم.

اما در بازاریابی محتوا با داشتن تقویم محتوایی و استراتژی مشخص به همراه انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و سایت به طور غیر مستقیم افراد و مخاطبین را در شناخت برند و خرید محصول راهنمایی می‌کنیم.

پلتفرم‌های نمایش محتوا:

 

 

  • سوشال مدیا (شبکه‌های اجتماعی)

محتواهای مناسب با شبکه‌های احتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتوب، تلگرام، لینکدین، آپارت و…. تولید می‌کنیم و انتشار می‌دهیم.

در تولید محتوا از فیلم، عکس، متن و ترکیبی از این‌ها برای هر چه بیشتر و بهتر دیده شدن برند و محصول استفاده می‌کنیم.

  • وبلاگ

انتشار مطالب آموزنده و همچنین آموزش‌های رایگان به جذب بیشتر و ماندگاری برند در ذهن مخاطب کمک بسزایی دارد.

  • ویدئو:

ویدیو مارکتینگ را جدی بگیرید!

امروزه ویدئو مارکتینگ در انتشار مطالب بسیار پر سرعت‌تر از سایر موارد است. زیرا افراد دیدن فیلم و کلیپ را به خواندن مطالب ترجیح می‌دهند. زیرا زمانی که برای یادگیری با فیلم صرف می‌شود بسیار کمتر از خواندن و یادگیری و درک مطلب است.

 

مراحل بازاریابی دیجیتال:

  • هدف خود را از تولید و انتشار محتوا بدانید.

آیا قصد بیشتر دیده شدن برندتان را دارید ؟ و یا این‌که می‌خواهید محصولات بیشتری بفروشید؟  هدف اولین و مهمترین موردی است که ادامه مسیر به آن بستگی دارد.

  • مخابین هدف خود را مشخص کنید.

مشخص کنید که برای چه گروهی از افراد در چه رده سنی و با چه جنسیتی قرار است محتوا تولید کنید. مخاطبین شما در چه گروه، صنف، پلتفرم و شبکه اجتماعی فعالیت دارند و علایقشان چیست.

برای مثال: آیا زن هستند یا مرد، پیر هستند یا جوان و نوجوان

اگر مخاطبینتان خانم‌ها هستند نوشتن مطالبی درباره لازم یدکی ماشین و یا تعمیر لوازم الکترونیکی برایشان جذاب نیست و با انتشار مطالب در این حوزه‌ها نمی‌توانید جذب مخاطبی داشته باشید ولی اگر محتواهای در حوزه لوازم آرایشی و یا مراقبت‌های پوستی تهیه نمایید قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

 

  • طراحی استراتژی و تقویم محتوایی:

با طراحی پلن و مسیر رسیدن به هدف و نیز با مشخص کردن ابزارهای مورد نیاز  و زمان انتشار  محتوا می‌توانید شروع به کار کنید.

یزد مدیا برای بازاریابی محتوایی چه کاری انجام می‌دهد:

 

برای بازاریابی محتوایی مناسب و مفید نیاز به تیم قوی است. یزد مدیا با داشتن تیم حرفه‌ای و خلاق خود می‌تواند شما را به مسیر و هدف دلخواه برساند.

تیم کانتنت مارکتینگ یزد مدیا متشکل از :

  • نوسینده‌ها
  • مدیر تولید محتوا
  • کارشناس سئو
  • سرپرست شبکه‌های اجتماعی
  • گرافیست‌ها
  • عکاس و فیلمبردار
  • موشن گرافیست

 

یزد مدیا با صرف زمان زیاد برای داشتن جلسات مکرر با تیم خود به ایده پردازی برای نوشتن مطالب، تهیه سناریو برای ساخت فیلم و عکس برداری و…  می‌پردازد تا محتوای ناب، حرفه‌ای و تاثیر گذار تولید کند. سپس طبق استراتژی طراحی شده و با توجه به تقویم محتوایی که تیم مارکتینگ آماده کرده است محتواها را در زمان و ساعت‌های مناسب تعیین شده انتشار می‌دهد. با استفاده از ابزارهای مختلف مارکتینگ به تحلیل و آنالیز داده‌ها می‌پردازد و در هر چه بهتر بودن آن‌ها تلاش می‌کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *