یکی از راه‌های تبلیغات که تقریبا بدون هزینه است بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، یوتیوب، واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و…. می باشد.

تبلیغات و محتواگذاری در این فضاها در ابتدا شاید ساده به نظر بیاید و با خود فکر کنیم که نیاز به تیم قوی ندارد اما این طور نیست و برای رسیدن به نتیحه مطلوب نیاز به تیم محتوا نویسی، طراحی استراتژی، گرافیست و… است.

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست:

 

از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی که به سوشال مدیا مارکتینگ نیز معروف است. برای برند سازی، ایجاد اعتبار برند، شناخته شدن بیشتر، ارتباط با مخاطبین، ایجاد و افزایش فروش، زیاد کردن ترافیک سایت و… استفاده می‌شود.

در مدیاها با انتشار محتواهای مرتبط و مناسب، تعامل هر چه بیشتر با مخاطب، راه اندازی کمپین‌های مختلف و… می‌توان به هدف مشخص شده رسید.

برای موفقیت در این نوع از بازاریابی باید مشخص کنیم که مخاطبینمان در کدام یک از شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. که با توجه به آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و از هدر رفت بودجه تعیین شده جلوگیری کنیم.

 

چرا باید از سوشال مدیاها استفاده کنم:

  • افزایش آگاهی و اعتبار برند
  • بدست آوردن سرنخ‌های باکیفیت
  • بهبود نرخ تبدیل
  • تحلیل و یادگیری از رقیبان
  • افزایش ورودی سایت
  • اثرگذاری بر روی سئو وبسایت
  • ایجاد وفاداری مشتریان
  • راه‌اندازی پشتیبانی

 

شبکه‌های اجتماعی با توجه به نوع محتوایی که می‌توان در آن‌ها به اشتراک گذاشت به چهار دسته تقسیم می‌شوند:

  • شبکه‌‌سازی اجتماعی (فیسبوک و لینکدین)
  • میکروبلاگینگ (توییتر و تامبلر)
  • ‌اشتراک‌گذاری تصویر (اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست)
  • ‌اشتراک‌گذاری ویدیو (یوتیوب، فیسبوک لایو، پریسکوپ و ویمئو)

با رعایت موارد زیر برای محتواگذاری در گروه های بالا به هدف مشخص شده خواهیم رسید.

  • طراحی استراتژی برای محتوا
  • داشتن سبک خاص خود
  • تعیین بودجه برای بازاریابی و تبلیغات
  • استفاده از ویدیو مارکتینگ در محتوا
  • استفاده از تبلیغات هدفمند و ریتارگتینگ
  • استمرار در تولید و انتشار محتوا
  • ارتباط دو سویه با مخاطبین
  • شناخت دقیق مخاطبان هدف
  • نمایش جنبه‌های جذاب کسب و کار
  • برگزاری مسابقات و کمپین‌ها

 

استراتژی یزد مدیا برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی:

 

  • تیم سوشال مدیا مارکتینگ یزد مدیا با اجرای جلسات مکرر با صاحبان کسب و کار‌ها مشخص می‌کنند که با اجرای این نوع از بازاریابی چه اهدافی دارند. مثلا هدف کسب و کارهای کوچک از این نوع بازاریابی شناخته شدن برند و دستیابی به مشتریان جدید و برای کسب و کارهای قدیمی حفظ مشتریان فعلی و افزایش اعتبار برند است.

 

  • سپس دستاوردهای رسیدن به هدف را مشخص می‌کنند. مثلا برای شخصی که به تازگی سالن زیبایی تاسیس کرده و هنوز شناخته شده نیست، هدف نهایی آن از اجرای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دست یابی به فروش بالا است. یزد مدیا برای رسیدن به هدف‌های بزرگ نهایی یک سری دستاوردهای کوچک در طی مسیر مشخص می‌کند که قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع گرایانه و به موقع باشد. سپس با توجه به این موارد استراتژی خود را طراحی و پیاده سازی می‌کند. مثلا برای سالن زیبایی که گفته شد از طریق سوشال مدیاها در ماه اول x تعداد لایک و کامنت دریافت کنیم، در ماه دوم x تعداد تماس داشته باشیم و در ماه سوم x تعداد مراجع حظوری داشته باشیم. باید توجه داشت که همه موارد ذکر شده به بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر می‌گیریم بستگی دارد. یزد مدیا با تحلیل دقیق رفتار مخاطبین با توجه به سن، جنسیت، فعالیت، دغدغه‌ها، علایق مشکلات و … مشخص می‌کند که در کدام شبکه اجتماعی تبلیغات داشته باشید تا از هدر رفت بودجه جلوگیری شود.

مثلا در همان مثال سالن زیبایی که در بالا گفته شد اگر در صفحات اینستاگرامی خرید ماشین و یا اخبار سیاسی به انتشار محتوا و تبلیغات بپردازین و به دنبال جذب مخاطب باشید قطعا با شکست مواجه خواهید شد.

یزد مدیا به کمک تیم قوی خود با تولید محتوای حرفه‌ای، انتخاب زمان مناسب برای انتشار محتوا، طراحی استراتژی و مشخص کردن بودجه مورد نیاز، صاحبان کسب و کارها را به اهدفشان می‌رساند.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *