بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟
در این روزها که به فکر تبلیغات و بهتر دیده شدن کسب و کارتان هستید وقتی به آدمهای اطرافتان با دقت بیشتری نگاه کنید با این تصویر مواجه میشوید که همه افراد گوشی به دست هستند در تفریحات، مسافرت، اتوبوس و تاکسی، جمع خانواده و حتی حین راه رفتن در خیابان به اصطلاح همه سرها داخل گوشی است.
اصولا برای تبلیغات ما این بینش را داریم در جایی که مخاطبین هدف بیشتری حظور دارند تبلیغات کنیم تا بازدهی بالای داشته باشیم.
بازاریابی سنتی:
در بازاریابی اینترنتی هزینهای که برای تبلیغات استفاده میشود بسیار کمتر از تبلیغاتهای سنتی مانند بیلبورد، تبلیغات تلویزیونی، روزنامه و…. است که بسیار پرهزینه هستند و همه کسب و کارها توانایین تامین این هزینهها را ندارند.
در نوع سنتی اندازه گیری نتیجه و دستاورد حاصل از تبلیغها دقیق نیست و نمیتوان به طور قطع گفت که به چه میزان و از چه طریقی جذب داشتهایم. همچنین چون این تبلیغها برای عموم مردم است و بازار هدف مشخصی ندارد بنابراین میزان هدر رفت سرمایه بسیار زیاد است. بیلبوردهای جادهای مثال مناسبی برای این نوع تبلیغ است. برای اجاره این بیلبوردها مبلغ بالایی پرداخت میشود و هر ماشینی که از جاده عبور میکند بیلبورد را میبیند ولی اصلا مشخص نیست که آیا این افراد به این محصول نیاز دارند یا خیر و چه میزان از مخاطبین هدف ما این بیلبورد را میبینند.
بازاریابی اینترنتی:
در بازاریابی دیجیتال و یا همان بازاریابی اینترنتی که امروزه بسیار پر کاربرد است هزینهها در تبلیغاتی مانند سئو سایت، شبکههای اجتماعی، تبلیغات کلیکی و گوگل ادورز و … صرف میشود که در برندسازی محصول و تبلیغات برای مخاطبین هدف کسب و کارتان پرداخت میشود که بسیار مقرون به صرفه و کارآمد است.
باید توجه داشت که میزان بودجهای که برای بازاریابی دیجیتال نیاز است بستگی به نوع استراتژی طراحی شده دارد.
تبلیغات با استفاده از شبکههای اجتماعی، سئو و بازاریابی محتوا با این که بازدهی خوبی دارد ولی کم هزینه و مقرون به صرفه است.
برای تبلیغهای کلیکی و رپرتاژ آگهی نیاز به بررسی و آمارگیریهای دقیقی است تا از هدر رفت سرمایه جلوگیری شود.
دلایل استفاده از بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها:
- سبب افزایش فروش و در نتیجه افزایش درآمد میشود.
- به دیده و محبوب شدن برند کمک میکند.
- نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارد.
- به دیده شدن کسب و کارتان در سرچ گوگل کمک فراوانی میکند.
کدام روش برای کسب و کار من است:
برای اینکه مشخص کنیم کدام روش برای کسب و کارتان مفید است باید به مخاطبین هدف شما رجوه کنیم تا مشخص شود بیشتر در کدام پلتفرمها فعالیت دارند که بتوان با توجه به اطلاعات بدست آمده بهترین استراتژی را طراحی نمود.
- بازاریابی محتوا
- طراحی سایت، سئو و بهینهسازی
- گوگل ادورز
- ایمیل مارکتینگ
- تبلیغات کلیکی
- بازاریابی شبکههای اجتماعی
- ویدیو مارکتینگ
- تبلیغات ( آنلاین و آفلاین )
- برندینگ و راه اندازی کسب و کار
یزد مدیا چه کاری برای شما انجام میدهد:
مخاطبین هدف کسب و کارتان را با جستجو، تحلیل و مطالعه مشخص میکنیم که به طور عمومی چه علایقی و در کدام حوزه فعالیت عمدهای دارند. و با طراحی استراتژیهای مناسب، کسب و کارتان را به نتیجه مطلوب بدون هدر رفت سرمایه می رساند.
مثلا برای فروشگاه لباس زنانه هیچ وقت تبلیغات بنری در سایتهای سیاسی و یا خبری مناسب نیست بنابراین ما تبلیغات بنری و رپورتاژهای آگهی را در سایتهای آرایشی و بهداشتی، مراقبتهای پوستی، طلا و جواهرت و… منتشر میکنیم که مخاطبین هدف ما بیشتر در این سایتها فعالیت میکنند.
عمدتا هدف از تبلیغات، برندینگ محصول، بهبود نرخ تبدیل و افزایش فروش است.
ما در یزد مدیا با دانش و تجربهای که داریم از تمامی پلتفرمها به صورت بهینه استفاده میکنیم و با تجزیه تحلیل، اجرای کمپینهای مفید و بهینه ، تحلیل کردن اطلاعات بدست آمده با استفاده از ابزارهای مختلف دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به بیشتر دیده شدن و فروش بالا میرسانیم.
- تحلیل و آنالیز اطلاعات به دست آمده
- مدیرت شبکههای اجتماعی و تجزیه و تحلیل منظم آنها (تلگرام، آپارت، اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، تویتر، لینکدین)
- تبلیغات بنری هدفمند، ریتارگتینگ، کلید واژهای در دسکتاپ و موبایل
- بک لینک و رپرتاژ آگهی
بدون دیدگاه